فشار خون فشار خون .

فشار خون

شاهرگ‌ها

فشار موجود در هنگامي‌است كه ماهيچه قلب بطور كامل منقبض شده و خون را به درون سرخرگ يا شريان فرستاده باشد و در مقابل٬ هنگامي‌كه قلب در حالت استراحت بين دو ضربان به سر مي‌برد و خون به واسطه فشار درون رگ‌ها و دريچه‌هاي درون‌وريدي در حال بازگشت به قلب و پر نمودن بطن راست است.

از ديد دانش فيزيك فشار خون به نيرويي گفته مي‌شود كه توسط خون در جريان، به ديوارهٔ رگ‌ها وارد مي‌آيد و يكي از علائم اصلي حيات است.فشار يك مفهوم فيزيكي است، مقصود از فشار اشاره به «قدرت» يك مايع متحرك است.

فشار خون با جريان يافتن به شاهرگ‌ها و به رگ‌ها كم مي‌شود. اصولاً فشارخون در بخشهاي مختلف سيستم گردش خون متفاوت است. معمول‌ترين روش اندازه‌گيري فشار خون به‌وسيله فشارسنج است كه با استفاده از ارتفاع جيوه براي اندازه‌گيري فشار خون در حال چرخش در رگ‌ها استفاده مي‌كند. با اين‌كه خيلي از فشارسنج‌هاي فعلي ديگر از جيوه استفاده نمي‌كنند، فشار خون هنوز در تمام دنيا با mmHg يا ميليمتر جيوه اندازه‌گيري مي‌شود.

پرفشاري خون در اكثر مواقع علامتي ندارد و به همين دليل بسياري از مردم براي سال ها به فشار خون بالا مبتلا هستند بدون اينكه مطلع باشند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ساعت: ۰۴:۴۰:۵۶ توسط:رويا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :